خرافات مانع پیشرفت انسان است

 
آیت الله سبحانی گفت: همواره خرافاتی در زندگی بشر وجود دارد که مانع پیشرفت انسان می شود و لذا پیامبر (ص) با این خرافات مقابله کرده و زندگی واقعی را جایگزین این خرافات نمودند.
به گزارش ایسنا به نقل از مرکز خبر حوزه، این استاد حوزه در ادامه سلسله مباحث تفسیر قرآن در مدرسه حجتیه به علت آمدن پیامبر (ص) اشاره کرد و گفت: یکی از اهدف بعثت پیامبر (ص) مبارزه با خرافات بوده است. وی به فرق بین پیامبر(ص) و بشر عادی پرداخت و گفت: اگر فرد عادی ببیند که یک اندیشه خرافی به سود او باشد او را ترویج می دهد و به افکار عمومی توجهی ندارد، ولی پیامبر(ص) حتی اگر اندیشه خرافی به سود او باشد با آن مبارزه می کند و نان، به نرخ روز نمی خورد.
این استاد حوزه، با اشاره به خرافاتی که در زمان گذشته رواج داشته و الان هم وجود دارد، گفت: گاندی زندگی مصلحت انگیز بشری را مطرح کرده و با خرافاتی که باعث تنزل بشری می شود، مبارزه کرد.
سبحانی به خرافی بودن مسئله صلیب اشاره کرد و گفت: به دار آویختن حضرت عیسی و قربانی کردن خود جهت پاک کردن از گناه، از خرافات مسیحیان است و واقعیت ندارد.
وی در پایان به مساله مداحی پرداخت وگفت: مداحان، زبان گویای قیام امام حسین(ع) هستند که باید مطابق با قیام امام حسین (ع) مداحی و شعر بگویند و از اندیشه های غلط و خواب های غیرصحیح دوری کنند.